Terenówka od Hondy

Kategorie: Modele | Tagi:, , , , , ,

5Samochód w życiu każdego z nas jest dziś, w dobie dwudziestego pierwszego wieku, czymś niezbędnym, bez czego trudno sobie wyobrazić nasze życie. Równie ważne jest także umiejętność prowadzenia auta, dbania o niego i stałych przeglądów. Wszystko to sprawia, że każdy z nas jest w pewnym stopniu niewolnikiem motoryzacji. Nie jest to oczywiście jednak powód do płaczu czy rozpaczy, wręcz przeciwnie, wiele osób potrafiło na przestrzeni lat utworzyć z tego pasję, która kompletnie ich pochłonęła, czasami nawet w przesadnym stopniu. Pewnego rodzaju pasją jest na pewno dziedzina, która oddala się od szerokich autostrad i miejskich skrzyżowań w motoryzacji. Zamiast tego mamy natomiast gwałtowne wzniesienia, nierówności czy trudne do przeprawy drogi. Oczywiście mowa o tak zwanym terenie, gdzie bez wątpienia najlepiej udać się samochodem odpowiednio do tego przeznaczonym czyli autem terenowym. Przyglądają się modelom takich samochodów nie sposób nie wspomnieć o Hondzie CR-V czyli najpopularniejszej chyba w naszym kraju terenówce, która królowała w 2004 i 2005 roku na listach sprzedaży, w kolejnych latach wcale nie opuszczając czołowych lokat. Warto w związku z tym zadać pytanie, czym tak naprawdę samochód ten przyciąga tak silnie kierowców? Honda CR-V w owym czasie była jednym z pierwszych ( obok również japońskiej Toyoty RAV-4 ) samochodów z segmentu SUV. Czy się one charakteryzują? Przede wszystkim są to auta terenowe w niepełnym tego słowa znaczeniu. Popularne w typowych terenówkach blokady mechanizmu różnicowego czy reduktor zazwyczaj zastąpiły prostsze w działaniu lecz bardziej skomplikowane i naszpikowane elektroniką mechanizmy. Dzięki temu jednak auto takie jak Honda CR-V doskonale sprawdza się nie tylko poza utwardzonymi drogami ale i w długiej trasie, szczególnie bijąc na głowę typowe terenówki na trudnych do pokonania zakrętach. Ciekawą rzeczą w przypadku Hondy jest także napęd. Auto oczywiście wyposażono w napęd na cztery koła, jednakże nie jest on stały i rozłożony równomiernie. Wszystko po to by model CR-V potrafił przystosować się do panującej na drodze lub w terenie sytuacji i w maksymalnym stopniu wykorzystał swoje techniczne atuty. Auto ma również kolejny znakomity atut, nie jest to już nowinka techniczna lecz siła napędowa Hondy CR-V. Nie od dziś wiadomo powiem ( szczególnie w kręgach silnie pochłoniętych motoryzacją), że dwulitrowe silniki benzynowe Hondy to prawdziwa Biblia motoryzacji, układ znakomicie spisujący się, o niewielkim spalaniu i oczywiście, jak na Hondę przystało, niezwykle trwały. Alternatywą dla niego jest jednak równie doskonały silnik wysokoprężny diesla o pojemności 2,2 litra, nazwany przez producenta skrótem i-CDTi, który poznaliśmy już w Hondzie Civic czy Avensis. Wszystko to sprawiło, że Honda CR-V do samochód niezwykle funkcjonalny, trwały i dynamiczny, który w pełni zwróci niestety niemałe pieniądze jakie musimy w niego zainwestować. Dzięki temu jednak, prowadząc swoje auto możemy być pewni dobrego wyboru jakiego dokonaliśmy i namacalnie cieszyć się dobrze wykończonym i bogatym wnętrzem oraz wsłuchać się w odgłos doskonale pracującego silnika.