Honda X8R 50

Kategorie: Modele | Tagi:, , , , ,

121Honda X8R 50 to znakomitej wręcz klasy skuter produkowany przez znany na całym świecie koncern motocyklowy Honda. Ważnym czynnikiem jest to, że Honda X8R 50 jest nieduża gabarytowo oraz o wręcz bardzo lekkim zacięciu sportowym. Można go również nazwać motorowerem z aż dwusuwowym silnikiem o pojemności pięćdziesięciu centymetrów sześciennych. Silnik skutera Honda X8R 50 chłodzony jest powietrzem. Model produkowany w wersji zablokowanej miał trzy kilowaty, czyli około czterech koni mechanicznych. Natomiast model już po przeróbkach wytwarzał moc około ośmiu koni mechanicznych. Pojazd Honda X8R 50 produkowany jest we Włoskich fabrykach Hondy w dokładnie dwóch różnych wersjach. Pierwszą z nich jest wersja S-Sport o nieco niższym zawieszeniu oraz świetnych sportowych oponach. Drugą wersją jest natomiast X-Cross. Zawiera ona nieco podwyższone zawieszenie oraz posiada opony terenowe Pirelli SL60. Skuter Honda X8R 50 jest bez wątpienia bardzo łatwy w eksploatacji. Został on również wyposażony w pełni automatyczne ssanie oraz w stu procentach automatyczną pompkę oleju. Jednakże niestety, skuter Honda X8R 50 nie zyskał zbyt dużej popularności w Polsce. Przede wszystkim dlatego że kupno tej maszyny było możliwe jedynie z indywidualnego importu. Poza tym skuter ten ma w Polsce również bardzo silną konkurencję, bowiem za podobne pieniądze można kupić zdecydowanie bardziej sportowy skuter z silnikiem Minarelli. Jest on bowiem znacznie mocniejszy. Ponadto jest on chłodzony najczęściej płynem chłodniczym. Poza tym dochodzi również bardzo ważna kwestia części sportowych. Jest ich bowiem znacznie mniej, i co więcej ich cena jest nieco większa, niż ma to miejsce u wszelkiego rodzaju konkurencji. Skuter Honda X8R 50 był próbą Hondy na walkę z chociażby takimi konkurentami jak Yamaha Aerox, Peugeot Speedfight, czy też Aprilia SR. Honda X8R 50 produkowany był w latach od tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt osiem aż do dwa tysiące pięć. Honda X8R 50 posiada również różnego rodzaju blokady uniemożliwiające rozwinięcie większej prędkości niż czterdzieści pięć kilometrów na godzinę. Blokadami tymi są chociażby tulejka na wariatorze, zwężka na tłumiku czy też specjalna pokrywa wariatora, która jest płaska. Masa skutera Honda X8R 50 w stanie suchym jest stosunkowo dość niska, bowiem wynosi dokładnie dziewięćdziesiąt dziewięć kilogramów. Nie jest to zatem zbyt dużo. Jednakże nie ma się w sumie czemu dziwić. W końcu jest to tylko skuter. Spalanie wynosi od trzech do czterech litrów w mieście. Natomiast w trasie są to zaledwie dwa litry. Dane te zostały zebrane przy maksymalnej prędkości czterdziestu pięciu kilometrów na godzinę. Pojemność zbiornika paliwa wynosi dokładnie pięć i pół litra, co nie jest jakimś oszałamiającym wynikiem, jednakże w stu procentach wystarczającym. Za przeniesienie napędu w skuterze Honda X8R 50 odpowiada specjalny pasek zębaty. Jak więc widać, skuter Honda X8R 50 wcale nie należy do najlepszych środków transportu, jednakże z całą pewnością jest bardzo bezpieczny dla każdego z nas.