Honda VFR 800

Kategorie: Modele | Tagi:, , , , , ,

6Honda VFR 800 to znakomity motocykl sportowo-turystyczny znanej na całym świecie marki Honda. Honda VFR 800 produkowany jest od tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego ósmego roku, aż do dzisiaj. Świadczy to o tym, że ten model motocykla jest niezwykle wręcz udany. Honda VFR 800 jest kontynuacją wersji VFR 750 produkowanej już od tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego szóstego roku. W swej bardzo już długiej przecież historii seria motocykla Hondy VFR przechodziła szereg różnorodnych modyfikacji oraz usprawnień. I to właśnie przede wszystkim one uczyniły z niej motocykl prawie że doskonały. W budowie motocykla Honda VFR 800 zastosowano absolutnie świetnej klasy czterocylindrowy silnik widlasty z dokładnie szesnastoma zaworami. Cylindry w owym silniku zostały wykonane w technologii tak zwanych spieków ceramicznych. Silnik w motocyklu Honda VFR 800 ma pojemności siedmiuset osiemdziesięciu jeden centymetrów sześciennych. Jest on zasilany świetnym wtryskiem i co więcej, jest on również wyposażony w niezwykle nowatorski komputer sterujący już nie tylko i wyłącznie zasilaniem, ale także zapłonem. Ważne jest to, że dzieje się to indywidualnie dla każdego cylindra. Wahacz tylnego zawieszenia w motocyklu Honda VFR 800 jest łożyskowany w silniku. I to właśnie przede wszystkim to poprawia dość znacznie charakterystykę pracy tylnego zawieszenia. W motocyklu Honda VFR 800 zastosowano również bardzo lekką ramę, jednostronny wahacz tylnego koła z centralnym amortyzatorem oraz zupełnie nowatorskie hamulce z systemem Dual-CBS. Jak więc widać, motocykl Honda VFR 800 świetnie nadaje się na tor. Oczywiście jasną kwestią jest to, że w dzisiejszych czasach są motocykle, które bardziej się nadają do wyścigów, jednakże Honda VFR 800 również spisuje się świetnie. A dowodem niech będzie chociażby to, że jest produkowana już od dokładnie dwunastu lat. Oczywiście mieliśmy do czynienia z różnymi generacjami tegoż właśnie motocykla. W każdym razie jest on godny naszej uwagi. Masa własna motocykla Honda VFR 800 do najmniejszych z całą pewnością nie należy, bowiem wynosi dokładnie dwieście osiem kilogramów. Nie jest to więc niewątpliwie najmniej. Honda VFR 800 posiada sześciobiegową skrzynię biegów. Jest to norma jeśli chodzi o motocykle tej klasy. Pojemność baku w motocyklu Honda VFR 800 jest całkiem niezła, bowiem wynosi dokładnie dwadzieścia jeden litrów. Nie jest to zatem najmniej. Ostatnią ważną datą w historii tego motocykla był rok dwa tysiące szósty, czyli cztery lata temu. To właśnie wówczas Honda VFR 800 przeszła ostatni mały lifting oraz wiele innych drobnych usprawnień, które uczyniły ten motocykl zdecydowanie lepszym, niż jest w chwili obecnej. Honda VFR 800 zalicza się do segmentu motocykli sportowo- turystycznych. Znaczy to, że nadaje się świetnie zarówno na tor wyścigowy jak i również na normalne jeżdżenie na trasie czy też w mieście. Nie ulega więc wątpliwości, że warto korzystać z tego motocykla. Honda VFR 800 potrafi osiągać wręcz zawrotne dla każdego z nas osiągi.