Honda – prestiżowa, japońska marka

Kategorie: Historia | Tagi:, , , , ,

4Dziś samochód jest praktycznie niezbędny dla każdego z nas. Wiele ofert pracy wymaga kwalifikacji uprawniających do prowadzenia pojazdu, a coraz popularniejsza w ostatnim czasie jest praca na stanowisku kierowcy w jakiejś firmie. Dziś możemy uważać się już za w pełni zmotoryzowane i uzależnione od samochodów i komunikacji samochodowej społeczeństwo. Z drugiej strony jest to więc doskonały biznes dla producentów, którzy z dnia na dzień wzajemnie rywalizują o konsumenta, który zakupi ich samochód. Przez to marki wyrobiły w sobie pewne cechy i stereotypowe przekonania. W każdym stereotypie jest jednak dużo prawy, dlatego też nasze wypory podczas kupna samochodu często motywujemy nie tylko zapotrzebowaniem, funkcjonalnością czy dynamiką jazdy ale także marką samochodu. W tym wszystkim od lat mamy kila przodujących producentów, którzy tworzą samochody przeznaczone dla ludzi bardziej zamożnych, oraz producentów niszowych, których produkty są zazwyczaj tańsze, jednakże nie koniecznie tak niezawodne. Wszystko to jednak nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na zarobki samych sprzedających, ponieważ i takie i takie marki sprzedają się dziś bardzo dobrze, a o przewadze na rynku zazwyczaj decyduje jeden model, który wybija się w swojej klasie i przyciąga uwagę kierowców, zdobywając uznanie na rynku. Skupmy się jednak na samych markach samochodów. Dziś za bardzo trwałe i niezawodne możemy uznać samochody niemieckie, przede wszystkim grupę Volkswagena, produkowane w Monachium BMW oraz Mercedesy, powstające w fabrykach w Stuttgardzie. Prym jednak w zakresie niezawodności wiodą samochody japońskie z Toyotą, Mazdą i Hondą na czele, na której w tym momencie warto się skupić. Honda od lat reprezentowana jest przez modele Civic oraz Accord, do których w ciągu ostatnich kilku lat dołączyła terenowa CR-V, stając się najchętniej kupowanym samochodem w swojej klasie w 2004 i 2005 roku. Trudo wyobrazić sobie także Hondę bez domieszki sportowego ducha. Dreszczyk emocji może w tych autach poczuć każdy pasażer, a linie nadwozia zazwyczaj mówią same za siebie, sprawiając, że modele Hondy posiadają swój charakterystyczny styl i urok, który bez wątpienia od lat przyciąga tysiące na nawet i miliony konsumentów, którzy udając się do dilerów samochodowych też marki sięgają po jej kolejne modele. Honda znakomicie radzi sobie także na rynku samochodów używanych, gdzie wysoką zazwyczaj cenę nadrabia funkcjonalnością i przede wszystkim prestiżem oraz znaną już każdemu bezawaryjnością i niezawodnością w każdym momencie. Wszystko to sprawia, że sytuacja japońskiej marki w ostatnich latach nie jest najgorsza. A porównując z bezpośrednim konkurentem- Toyotą jest o wiele lepsza, pamiętamy bowiem sytuację, w której Toyota stanęła w ostatnim czasie, przybita kryzysem wypuściła wadliwą serię aut na rynek, ponosząc duże straty. Jednak tak Honda jak i Toyota to marki, które wyrobiły sobie przez lata opinię, która zawsze dostarczy im stałych odbiorców i entuzjastów nowych modeli i nowatorskich rozwiązań.