Honda NSR 125

Kategorie: Modele | Tagi:, , , , ,

13Honda NSR 125 to znakomity japoński sportowy motocykl Hondy produkowany od roku tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego ósmego. W roku tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym trzecim model NSR 125 przeszedł zupełną modernizację nadwozia, otrzymał nowe owiewki, z niezwykle wręcz charakterystyczną przednią lampą, są to tak zwane kocie oczy. Dodatkowa Honda NSR 125 dostała nową aluminiową ramę Alcast i tylny wahacz. Silnik oraz przednie zawieszenie w Honda NSR 125 pozostały bez żadnych większych zmian. Model NSR 125 cechuje się wyjątkowym wyglądem. Sprawił on, że ten motocykl stał się bardzo popularny wśród ludności. Honda NSR 125 jest bardzo atrakcyjna pod względem między innymi mechanicznym. Bardzo ważnym atutem jest również to, że motocykl ten ma wysoką dostępność części. Ponadto posiada on silnik, który jak na szybko zużywającą się konstrukcję dwusuwową oraz wymagającą stuskokowo dużej ilości remontów jest wręcz nadzwyczaj wytrzymały. Z resztą nie ma się w sumie co dziwić, bowiem motocykle Hondy od zawsze miały opinię wytrzymałych i absolutnie niezawodnych. Zastosowany silnik w motocyklu Honda NSR 125 jest bardzo sprawdzoną konstrukcją, która swoje korzenie ma już w tysiąc dziewięćset pięćdziesiątym czwartym roku. Niestety, w dwa tysiące drugim roku wstrzymano produkcję modelu NSR 125, który został zastąpiony przez zupełnie nowy motocykl Hondy, czyli CBR 125R. Nowy model został wyposażony w znakomitej klasy silnik czterosuwowy. Jednak co ciekawe, były jeszcze dostępne modele motocyklu Honda NSR 125 z początku roku dwa tysiące trzeciego. Honda NSR 125 została wyposażony w znakomitej klasy silnik dwusuwowy o pojemności aż stu dwudziestu pięciu centymetrów sześciennych, chłodzony cieczą, wraz z układem dolotowym. Został on wyposażony w zawór membranowy. Ponadto motocykl Honda NSR 125 ma również układ wydechowy z zaworem wydechowym RC-Valve. Zawór ten zmienia czas otwarcia okna wydechowego silnika dwusuwowego oraz skrzynią biegów o aż sześciu przełożeniach. Silnik w motocyklu Honda NSR 125 ma oznaczenie JC20. Ciekawostką jest to, że jednostka napędowa w modelu JC22 kompletnie się nie zmieniła i został ten sam silnik ze starego modelu. Wartą uwagi rzeczą jest to, że jest to silnik niezawodny. Dużą zaletą w motocyklu Honda NSR 125 jest dostępność części. Moc jego silnika wynosi dokładnie dwadzieścia osiem i pół koni mechanicznych w wersji w pełni odblokowanej. Minusem jest to, że na rynek europejski ten wspaniały sportowy motocykl zazwyczaj jest ograniczony do zaledwie piętnastu koni mechanicznych. Jest to jednakże spowodowane koniecznością zgodności z prawem ruchu drogowego kraju odbiorcy. Tego typu blokady znajdują się najczęściej w układzie wydechowym oraz w układzie dolotowym. Co ciekawe, można również spotkać dodatkowy moduł ograniczający obroty motocykla Honda NSR 125 do sześciu i pół tysiąca oraz prędkość do około osiemdziesięciu kilometrów na godzinę, czyli tak zwany Blackbox. Ciekawostką jest także to, iż mit, że we Włoszech motocykl ten nie był blokowany jest nie prawdziwy.